ТКОІ
Четвер, 23.11.2017, 03:02
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Загальні поняття про СУБДРеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

База даних  це сукупність даних, які мають загальну предметну область і використовуються прикладними програмами.

Властивості БД

БД властива структурованість і взаємопов'язаністьа також незалежність від прикладних програм.

СУБД(Системи управління базами даних)

Щоб оперувати даними, які становлять базу, необхідна окрема програма — система управління базами даних.

Керівна програмапризначена для збереженняпошуку й обробки даних у базіназивається системою управління базами даних (СУБД).

Сучасні СУБД — це програмні додатки, які дозволяють виконувати різноманітні завдання. Всі існуючі системи задовольняють, як правило, таким вимогам:

Можливості маніпулювання даними (введення, вибір, вставка, відновлення, видалення тощо). Основні операції з даними виконуються під керуванням СУБД. Важливими показниками є продуктивність СУБД, витрати на збереження і використання даних, простота звертання до бази даних.

Можливість пошуку і формування запитів. За допомогою запитів користувач може оперативно одержувати різну інформацію, що зберігається в базі даних.

Забезпечення цілісності (узгодженості) даних. Під час використання даних багатьма користувачами важливо забезпечити коректність операцій, щоб запобігти порушенню узгодженості даних. Порушення узгодженості даних може призвести до їх невідновної втрати.

Забезпечення захисту і таємності. Крім захисту від некоректних дій користувачів, важливо забезпечити захист даних від несанкціонованого доступу і від апаратних збоїв. Проникнення в базу осіб, які не мають на це права, може спричинити руйнацію даних. Таємність бази даних дозволяє визначати коло осіб, що мають доступ до інформації, і порядок доступу.

 Найпопулярнішими СУБД, що встановлюються в невеликих організаціях і орієнтовані на роботу з кінцевими користувачами, є AccessFoxProParadox. До складніших систем належать розподілені СУБД, що призначені для роботи з великими базами даних, розподіленими на кількох серверах (сервери можуть міститися в різних регіонах). Потужними СУБД такого типу є OracleSybaseInformix.

Access - це повноцінна реляційна СУБД, у якій може працювати як пересічний користувач, котрий не володіє основами програмування, так і фахівець-розробник, який створює додатки на мові Visual Basic for Applications (скорочено VBA).

Популярність СУБД Access при вивченні баз даних зумовлена тим, що ця система є найпростішою для засвоєння початківцями.

Проектування бази даних

Створення бази даних - досить складний процес, тому не варто відразу після включення комп'ютера і запуску Microsoft Access починати її побудову. Спочатку потрібно скласти схему бази даних на папері.

Визначення мети створення бази даних

Насамперед спробуйте відповісти на запитання, для чого призначена створювана база даних, які її функції і яку інформацію вона має містити. Подумайте також, чому потрібна саме база даних і чому вас не влаштовує, наприклад, електронна таблиця або таблиця, набрана у текстовому процесорі.

До бази даних звертаються, коли доводиться описувати складні об'єкти з багатьма властивостями-атрибутами, коли поставлене завдання автоматизації введення даних і виводу інформації, яка вас цікавить, коли необхідно забезпечити процес введення і відновлення даних, тобто забезпечити цілісність інформації.

Наприклад, ви створюєте базу даних щодо музичних груп і хочете, щоб у ній містилися такі дані:

  •           про твори, що виконуються групою;
  •          про випущені альбоми;
  •          про солістів групи, їхні біографії, інструменти тощо;
  •          про історію групи, її досягнення, успішні концерти.

Припустимо, що створювана база даних потрібна для отримання такої інформації:

  •           які нові пісні були виконані цією групою в поточному році;
  •           якій групі належить більше альбомів;
  •           які групи виконують пісні даного автора;
  •           яка фірма випустила найбільший тираж альбому даної групи.

Можливі також багато інших запитань, відповіді на які ви зможете отримати з даних, вміщених у базі.

Визначення таблиць, що входять до бази даних

На наступному етапі створення бази даних необхідно визначити основні теми таблиць, а також їхню структуру. Для бази даних про музичні групи ви можете скласти таблиці «Групи», «Альбоми», «Солісти» тощо.

Надалі розглядатимемо створення бази даних для туристичної фірми, що розповсюджує путівки. У таблиці «Путівки» зберігатимуться відомості про запропоновані путівки, у таблиці «Замовлення» - відомості про замовлення путівок, а в таблиці «Клієнти» - дані про постійних клієнтів фірми.

Задания структури таблиць

Для створення ефективної бази даних важливо правильно визначити - структуру таблиць, тобто склад полів. На цьому етапі слід пам'ятати:

  1.     Інформація в таблицях не повинна дублюватися. Якщо зазначені відомості зберігатимуться в одному полі однієї таблиці, то і змінювати їх у разі потреби доведеться лише в одному місці.
  2.         Бажано, щоб кожна таблиця містила інформацію лише на одну тему.
  3.      Не рекомендується включати до таблиці дані, що утворюються внаслідок обчислень.
  4.   Інформацію про об'єкт бажано розбивати на мінімальні одиниці.

Задания ключа і визначення зв'язків між таблицями

 

Для того щоб пов'язати дані різних таблиць, у кожній таблиці має бути ключове поле. Значення цього поля дозволить однозначно обрати потрібний запис у таблиці, а також коректно встановити зв'язки між таблицями.

Введення даних і аналіз бази даних

Після задания структури таблиць і встановлення зв'язків між ними слід зробити кілька записів у таблиці. На прикладі цих записів ви зможете побачити, наскільки правильно створено базу даних і чи відповідає вона поставленим вимогам. Потім можете приступати до введення даних, що залишилися у таблиці.

 

Об'єктиAccess 

 

База даних в Access вміщує об'єкти різних категорій (усього таких категорій шість). Кожній із категорій відповідає своя вкладка вікна бази даних: Таблицы, Запросы, Формы, Отчеты, Макросы, Модули.

Таблицы. 

Це основна категорія об'єктів у реляційній СУБД, оскільки вся інформація зберігається в базі даних у вигляді таблиць. Кожна таблиця складається з записів (рядків) і з полів (стовпців). Робота з таблицею виконується в двох основних режимах: у режимі конструктора й у режимі таблиці.

Запросы.

 Об'єкти цього типу призначені для отримання даних з однієї або кількох таблиць. Відбір потрібних відомостей відбувається на основі сформульованих критеріїв. Фактично за допомогою запитів створюються нові таблиці, у яких використовуються дані з існуючих таблиць.

Формы. 

Цей тип об'єктів використовується в основному для зручного введення даних. Форма є ніби бланком, який потрібно заповнити. Заповнити такий бланк зможе навіть початківець. Позитивним є те, що форми запо­бігають безпосередньому внесенню змін у таблиці.

Отчеты. 

Об'єкти-звіти відображають дані так, що їх зручно переглядати. На основі звіту може бути створений документ, що буде роздрукований або включений у документ іншого додатка.

Макросы

Макросами називаються «макрокоманди», що запускаються простим натисканням кількох клавіш і можуть виконувати такі дії, як відкриття таблиць і форм, виконання опцій меню, керування вікнами тощо. Користувач може створювати свої макроси для послідовностей операцій, які часто застосовуються.

Модули.

 Цей тип об'єктів є програмними модулями, написаними мовою VBAМодулі - це процедури для обробки подій або виконання обчислень. Розбиття на модулі полегшує процес створення і настроювання програми.

tags
тест access БД 12 бальна система.таблиця перевода тестовий процесор електронна таблиця СУБД електронна презентація правила оцінювання Путівки текстовий редактор електронні таблиці логічні функції.складні функції рекомендації 12 бальна система 5 бальна система графіка зведення даних оцінювання сортування даних таблиця перевода база данних вікторина конкурс СОЦІАЛЬНИЙ РОБІТНИК успішність Ганта диаграмма Excel фильтр ткоі
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz <sergqy