Зведені таблиці-це зручний інтерактивний інструмент Excel, який дозволяє підсумувати велику кількість даних і порівняти між собою, використовуючи різноманітні способи обчислення.
Зведені таблиці є одним з найбільш могутніх засобів MS Excel з аналізу баз даних, розміщених у таблицях чи списках. Зведена таблиця не просто групує й узагальнює дані, але і дає можливість провести глибокий аналіз наявної інформації. Створюючи зведену таблицю, користувач задає імена полів, що розміщаються в її рядках і стовпцях. Допускається також
завдання поля сторінки, що дозволяє працювати зі зведеною таблицею, як зі стопкою аркушів. Зведені таблиці зручні при аналізі даних з кількох причин:
- Дозволяють створювати узагальнюючі таблиці, що надають можливість групування однотипних даних, підведення підсумків, підведення статистичних характеристик записів;
- Легко перетворюються;
- Дозволяють виконувати автоматичний добір інформації;
- На основі зведених таблиць будуються діаграми, що динамічно перебудовуються разом зі зміною зведеної таблиці
Щоб
створити звіт зведеної таблиці потрібно:
- вирішити, на які запитання мають дати відповідь наявні дані;
- за допомогою майстра зведених таблиць підготувати дані до звіту;
- скласти макет звіту, перетягуючи поля до області макета. От і все - перед вами звіт зведеної таблиці.
Отже,
вибравши будь-яку
комірку бази даних, виконайте команду Зведена таблиця з пункту меню
Дані.
Майстер зведених таблиць
виводить перше з трьох вікон діалогу. У ньому потрібно зазначити, на основі яких
даних створюється таблиця. Як правило, це список Excel, тому залиште перемикач в
списку або в базі даних Microsoft Excel встановленим.
Натисніть кнопку Далі.
Відкривається друге вікно майстра, в якому пропонується ввести діапазон, що
містить вихідні дані.
Якщо вікно майстра правильно
задає вихідні дані, натисніть кнопку Далі, інакше введіть правильний
діапазон.
У третьому вікні діалогу
майстра зведених таблиць сформуйте макет нової зведеної таблиці. Для цього
натисніть кнопку Макет І перемістіть кнопки з назвами полів у
потрібну область рядків, стовпців або даних чи сторінок. Зони Стрічки, Стовпець,
Далі повинні мати відповідне поле. Інформація в зоні Дані, як правило,
обробляється математично. Тому в ній розміщують числові поля. При переміщенні
кнопки поля в область Далі програма Excel вказує тип операції, яку здійснить з
даними. За замовчуванням обчислюється сума. Для зміни ТИПУ операції слід
перемістити кнопку поля в область Далі і двічі клацнути лівою кнопкою миші на
ній відкриється вікно, в якому можна вибрати потрібну функцію обробки
даних.
Контрольні запитання:
- Що називають зведеною
таблицею?
- Що з`являється на листі після
виконання команди Зведена таблиця?
- Як виконати переміщення кнопок з
панелі інструментів у таблицю?